“Original Voices in Rhythms”

gael_segalen_websynradio-eng
 
Gaël-Segalen-on-webSYNradio-6-13-oct 2011

 

Audio clip: Adobe Flash Player (version 9 or above) is required to play this audio clip. Download the latest version here. You also need to have JavaScript enabled in your browser.

 
 

Des pièces mémorables et uniques dialoguent ici les unes avec les autres comme j’aime dans ma pratique inviter les gens à se réunir pour le moment unique d’une rencontre enregistrée, former un duo et inventer de nouvelles formes de langage. Ma sélection est axée sur le transport de la voix, parfois les mots, sur les expressions mondiales et leurs rythmes, la musique de danse en faisant partie. Je suis venue au son par les radios communautaires du début des années 80, lieux de liberté d’expression, ainsi que par le télescopage de toutes sortes de genres musicaux. Ma passion était d’écouter les gens communiquer, y compris se mettre en désaccord. Parce qu’à l’époque, avoir une opinion différente et débattre n’était pas un problème et faisait partie du quotidien. Ma principale attraction était pour les langues étrangères, celles que je ne pouvais pas comprendre. Mieux et musical ! Ce mix est donc politique.
Il va d’une découverte récente – quelle mélodie grande ouverte ici (Steve Kuhn) aux chants traditionnels du patrimoine oral (les îles des Caraïbes, l’Espagne, le pays Inuit du Nord Canada, Cameroun, Papouasie-Nouvelle-Guinée, Etats Unis), à des pièces personnelles faites de mes enregistrements de voyage(Venezuela, États-unis, Portugal, Niger, Serbie, Croatie et pays de l’Est), comme l’exemple du son de la dévotion dans ce meeting politique de Chavez (qu’est ce que l’on ressent quand un chef chante ..?) et des portraits / «rencontres» (avec V. Vale, ou encore avec une femme muette d’un village du Portugal), à un long morceau hypnotique de Phil Kline, à une pièce plutôt inhabituelle de Meredith Monk parce que j’aime la rythmique des moteurs, et à travers un mélange de poésie et de rap de talents féminins comme moyen de dire haut et fort et d’élever une voix commune.

(( ))

Those are memorable, great, unique pieces dialoguing to each other as i love in my practice invite people to meet for the unique moment of a recorded encounter, to duet and invent a new form of language. My selection is focused on the transport of the voices, sometimes words, and on rhythms and worldwide expression, dance music is part of it. I came to sound through the community / free-speech radios of the early 80’s, also by telescoping all kind of musical genres. At the time hearing people communicating was my passion; including arguing of course. Because at the time, having a different opinion and debating was no problem and part of daily life. It has to be mentioned that my main attraction was on foreign languages, the ones i could not understand. Better ! Without saying this mix is politics.

It goes from a recent discovery – what a wide opened melody here (Steve Kuhn) to traditional singings from to the oral heritage (Caribbean Islands, Spain, Inuit Country-Northern Canada, Cameroon, Papua New Guinea, Usa) to personal pieces of my travelling recordings (Venezuela, Usa, Portugal, Niger, Serbia, Croatia and Eastern Countries), like the sound of the devotion in this Chavez political meeting (how does it feel when a chief is singing..?) and portraits / “encounters” (with V.Vale, co-founder and editor of RE/Search), to a long and hypnotic Phil Kline piece to a Meredith Monk one quite unusual, which i love cause my boy was dancing on it as a new born, and because i love the rhythmic of engines, and through a blend of poetry and rap, female hip hop talents as ways to say out loud and raise a common voice.

TRACKLIST // “Original Voices in Rhythms”

0_ Rezo Por Ano Nuevo – Chalchihuitan, Musicians of Chiapas – Bats’i Son: Music of the Highlands of Chiapas Mexico

1_ Climatery – Miguel A Ruiz

2_ The Sound of Life, V.Vale RE/Search Publications Founder – Gaël Segalen, SF 2007

3_ Nowhere Close – Gaël Segalen, Eastern Europe, 2008

4_ In Memoriam Balogh Elemer- Balogh Kalman, The Art of the Gipsy Cimbalom (Arc Music)

5 _ Ahi La Tienes Delante_The Spanish Recordings – Extremadura (Rounder – Alan Lomax Collection) 1952

6_ Vapeur_Haitian Rara & Dominican Gaga, Caribbean Revels 1978

7_ La Plage de Mer – Gaël Segalen

8_ The Meaning Of Love – Steve Kuhn 1971

9_ Transe Prayer – Gaël Segalen, excerpt Siwa 2010

10_ New York City : 24 hours in Public Spaces, The New York IPS, Tellus #11 ‘The Sound of Radio’ 1985

11_ Champagne In Penthouse – Solomonoff & Von Hoffmannstahl Sensationnel #5 ‘All With The Voice’ Blues

12_ Stripes – Otha Turner & The Afrossippi Allstars_From Senegal To Senatobia

13_ Hugo Chavez sings Cristobal Jimenez – Gaël Segalen, Caracas 2008

14_ Carnaval (carnapella) – Afronaught, 2004

15_ A men’s work group clears a new garden_Bosavi: Rainforest Music from Papua New Guinea Disc 2: Sounds and Songs of Everyday

16_ Magaio Egregore_live_Joachim Montessuis & Gaël Segalen (excerpt) Binaural / Nodar Residency, Portugal 2011

17_ The Shadow – A Race Of Angels

18_ Carnaval (misa negra mix) – Afronaught 2004

19_ Engine Steps_Meredith Monk, Turtle Dreams 1983

20_ Katajjait on « Hamma »_Inuit Throat Singing, UbuWeb / PennSound Archive

21_ Ademech I Hembo-Chek I Dafabera, Cameroon – Flutes Of The Mandara Mountain

22_ Bodydrummin – Afefe Iku

23_ Jaco – Gaël Segalen, excerpt Siwa 2010

24_ Chant, for voice and 10 tape loops – Phil Kline, Glow in the Dark 1998

25_ Untitled/Fantastic (Georgia Anne Muldrow Remix) Suite For Ma Dukes Timeless Hip-Hop, 2010

26_ Inland – Gaël Segalen, 2010

27_ FlowFilosophy – Watts 1965 (Tomeicko)

28_ Différé / Delayed (excerpt) – Gaël Segalen, USA <—> Niger 2005

L’Ange le Sage